متن تفکر برانگیز زیر را در روزنوشته های شعبانعلی خواندم.   هافستد بدون شک از معروف ترین دانشمندان در حوزه مطالعات فرهنگی و به طور خاص فرهنگ سازمانی و بین المللی است. وی ده ها هزار پرسشنامه به کشورهای مختلف جهان ارسال کرد تا بتواند پدیده فرهنگ را به درستی تحلیل کرده و «مولفه های فرهنگی» را بررسی و تحلیل کند. هدف من اما، بررسی مطالعات فرهنگی هافستد نیست. بلکه درس بزرگی است که این مرد، در کنار مطالعات و تحقیقات خود برای ما و همه انسانها دارد. در شرایطی که بسیاری از محققان، با تهیه کردن چند صد پرسشنامه،…
گفتگویی صمیمی با پرویز درگی، معلم بازاریابی ایران پرویز درگی متولد تابستان 1345ویزیتور دیروز و معلم امروز بازاریابی ایران است. وی مدرس دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی امیر کبیر، دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه تهران و سازمان مدیریت صنعتی است. مدیر مسئول آموزشگاه بازارسازان ، مدیر مسئول انتشارات بازاریابی و مجلات توسعه مهندسی بازار و بازاریاب بازارساز است. ایشان مدیرعامل گرهTMBA و همچنین نویسنده نزدیک به 50 کتاب در حوزه‌ی بازاریابی، عضو هیئت مدیره انجمن علمی بازاریابی و نایب رئیس انجمن علمی مدیریت اجرایی ایران، رئیس کمیته استاندارد سازی تحقیقات بازاریابی کشور می‌باشد. او مشاور بنگاههای اقتصادی بزرگ…
یکی از ارکان مهم سیستم­های هوشمند تجاری انجام تحقیقات بازاریابی است. تحقیقات بازاریابی روشی است عینی و سیستماتیک به منظور توسعه و ایجاد ( جمع آوری، طبقه بندی و تجزیه تحلیل ) اطلاعات برای فرایند تصمیم گیری مدیران بازاریابی. در خیلی سازمان­ها، مدیران به دلیل ناآشنایی با روش­های جمع­آوری و اطلاعات، تصمیمات صرفا شهودی اتخاذ می­کنند که گاهی با خطای قابل توجهی همراه است. وجود اطلاعات به روز، مرتبط و جامع پشتوانه اصلی تصمیمات مدیران به حساب می­آید. یک پیش­نیاز مهم پیاده سازی سیستم­های هوشمند تجاری، وجود مکانیزمی برای جمع­آوری و تحلیل اطلاعات به موقع و مرتبط است. در ایران…
متن مصاحبه اینجانب (محمد وکیلی) با مجله عصر مس، در خصوص باید ها و نبایدهای بهینه کاوی (Benchmarking) را می توانید از فایل پیوست دانلود کنید.
مهمترین عاملی که کارآفرینان موفق را نسبت به خوداشتغالی سوق می‌دهد، نه فقط انگیزه ثروت‌اندوزی، بلکه وجود احساس عمیقی از نارضایتی مثبت و تمایل برای بهترین شدن است. در این میان، هر روز داستانهای زیادی در مورد موفقیت کسب‌وکارها می‌‌بینیم و می‌شنویم. اما این داستانها گویای همه‌ی حقیقت نیست. افراد معمولاً موفقیتهای خود را بازگو می‌کنند، اما هیچ‌گاه نمی‌گویند که چگونه به این مرحله رسیده‌اند. آنها به شما نمی‌گویند که مثلاً پنج سال طول کشید که به سودآوری برسند. اینکه بارها شکست خورده‌اند، و یا اینکه به علت کار زیاد مشکلات جسمی پیدا کرده‌اند. مراقب باشید فریب این داستانها را…

نامه مدیر بنز به مدیران خودرو کشور-طنز سه شنبه, 11 شهریور 1393 ساعت 14:50

نامه سرگشاده مدیر مرسدس بنز به مدیران صنعت خودرو کشور: با سلام و احترام ما سالیان‌ سال است با سخت‌ترین کنترل کیفیت، تعبیه پیشرفته‌ترین سیستم‌های ایمنی، وسیع‌ترین برنامه بازاریابی، پرهزینه‌ترین تبلیغات و بهترین خدمات پس از فروش، خودرو تولید می‌کنیم و با این حال دایما تحت فشار مصرف‌کننده برای تولید محصولات با کیفیت‌تر بوده و مجبوریم با رقبای خود به صورت شانه‌به‌شانه رقابت کنیم. اگر مدیریت شرکت‌های خودروسازی ایران، ما را به غلامی قبول کنند، حضور محترمشان شرفیاب شده و این سوال‌ها را از محضر گرامی‌شان خواهیم پرسید: یک - چطور ٦ ماه قبل از تحویل ماشین، از مشتری پول…

نمونه سند هویت برند چند شرکت(C.I.Guide) سه شنبه, 28 مرداد 1393 ساعت 17:19

دانشجویان عزیز دوره رفتار مصرف کننده، در مورد سند هویت برند که در کلاس بحث شد، چند نمونه از C.I.Guide های برندهای معروف را براتون پیوست کردم. امیدوارم مورد استفاده قرار بگیره.