دنیای دیجیتال بیشترین سهم را در زندگی امروز ما دارد. تمام روزمره ما با فضای دیجیتال احاطه شده به طوری که کسبوکارها نیز از آن مستثنی نیستند. چراکه بدست آوردن بهترین موقعیتها و بالاترین میزان اعتبار و درآمد در تجارت، به تنهایی و بدون مشاوره بازاریابی دیجیتال و اطلاع از وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ غیرممکن بهنظر میرسد.
بازاریابی دیجیتال به معنای بازاریابی محصولات یا خدمات با استفاده از تمامی تکنیکهای بازاریابی در کانالهای دیجیتال است. اصولا برای این کار از منابع مختلف مانند پیامک، موتورهای جستجو، ایمیل، وب سایتها، رسانههای اجتماعی و دستگاههای تلفن همراه، جهت تبلیغ خدمات و محصولات استفاده کرد.
ماهیت دیجیتالی این روش بازاریابی، آن را به ابزاری مقرون به صرفه برای ترویج کسب و کار تبدیل میکند. برای راهیابی به این دنیای جدید باید با ساختار و کارکرد آن آشنا شوید. پس نیاز به یک مشاوره بازاریابی دیجیتال دارید. اینکه بدانید مشاوره بازاریابی دیجیتال چیست؟ چرا باید بازاریابی دیجیتال را بر بازاریابی سنتی ترجیح داد؟ و چگونه یک تیم مشاوره بازاریابی دیجیتال را برای کسب و کار خود انتخاب کنید؟ سوالاتی که با همراهی ما در این مقاله به پاسخ آن پی خواهید برد.
مشاوره بازاریابی دیجیتال چیست؟
اگر قصد دارید یک برنامه بازاریابی دیجیتال موفق در کسب و کار خود اجرا کنید، اولین قدم شما این است که اقدامات مختلف را اجرا و سپس تجزیه و تحلیل کنید. باید بدانید هر تکنیک بازاریابی در کجای استراتژی شما قرار میگیرد و سناریوهای قابل اجرا را ترسیم کنید. این کار تنها توسط یک مشاوره بازاریابی دیجیتال انجامپذیر است.
یک مشاوره بازاریابی دیجیتال استراتژیهایی مورد نیاز را تعریف میکند تا بتوان در بازار هدف رشد کرد. استفاده از مشاوره بازاریابی دیجیتال به هدف بازاریابی کسب و کار بستگی دارد؛ ممکن است شما بخواهید برند خود را بسازید، یا فروش را افزایش دهید یا تعامل برند را بهبود ببخشید.
مشاوره دیجیتال مارکتینگ به معنای چیزی بیشتر از داشتن یک وب سایت است. وب سایت باید از نظر زیباییشناختی دلپذیر و آسان باشد و همچنین باید محتوای باکیفیتی داشته باشد تا ماهیت تجارت را منعکس کند. این مشاوره با ارائه یک برنامه جامع از طریق کانالهایی مانند موتورهای جستجو، وب سایتها، رسانههای اجتماعی، پست الکترونیک، برنامههای موبایل، پیامک زدن و تبلیغات مبتنی بر وب راههای برقراری ارتباط با مخاطب در نظر میگیرد تا شما با موفقیت به مخاطبان هدف خود برسید.
درمجموع، با بهینهسازی و ارائه راهحلهای مطمئن به افراد و شرکتها کمک میکند تا به دنبال ارتقاء جایگاه خود در فضای دیجیتال باشند.
اگر در مورد مشاوره مدیریت می خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید، مجله خاص باش را مطالعه کنید.
برخی از خدمات مشاوره بازاریابی دیجیتال
با استخدام مشاوره دیجیتال مارکتینگ میتوانید از خدمات زیر استفاده کنید:
- تعیین استراتژی بازاریابی محتوا
- تدوین اهداف کسب و کار در فضای مجازی
- بکارگیری کمپینهای بازاریابی دیجیتال
- ارائه گزارش دورهای از فعالیتها
- تحلیل و آنالیز رقبا در فضای مجازی
تفاوت بین بازاریابی سنتی و بازاریابی دیجیتالی
کدام روش بازاریابی بیشترین میزان فروش و سود را به ما میدهد؟ چگونه بفهمیم که روش بازاریابی درست انتخاب شده است؟ در بازاریابی خود به چه کسی اعتماد کنیم؟ آیا باید خودمان این کار را انجام دهیم؟ سوالاتی است که تمامی کسب و کارها با آن مواجه هستند. از طرفی، بسیاری از کسبوکارهای کوچک در انتخاب نوع بازاریابی خود با مشکل مواجه هستند. چراکه باید باتوجه به بودجه محدود خود، بهترین و پربازدهترین بازار را هدف قرار دهند، نه تمامی بازارها.
از راهکاری موثر در بازاریابی سنتی میتوان به تبلیغات چاپی در روزنامهها و مجلات، ارسال آگهی به آدرسهای صندوقهای پستی، تبلیغات در تلویزیون و رادیو و بیلبوردها اشاره کرد.
اما زمانی که یک کسب و کار روی ساخت یک وب سایت و یا تبلیغ برند خود از طریق رسانههای اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، یوتیوب و توییتر سرمایهگذاری میکند، نباید از روشهای سنتی برای بازاریابی استفاده کرد بلکه باید استراتژی بازاریابی دیجیتال را به کار بست؛ درست است که در بازاریابی سنتی شما به راحتی میتوانید به مخاطبان محلی هدف خود دسترسی پیدا کنید، اما تعامل بسیار کمی بین رسانه مورد استفاده در بازاریابی سنتی و مشتریان وجود دارد.
نواقص موجود در بازاریابی سنتی از طریق بازاریابی دیجیتال رفع شده است که در ادامه به برخی از آنها میپردازیم:
- شما میتوانید علاوه بر مخاطبان محلی، مخاطبان بینالمللی را نیز هدف قرار دهید.
- مخاطبان شما میتوانند انتخاب کنند که چگونه محتوای شما را دریافت کنند.
- میتوانید با مخاطبان خود تعامل داشته باشید.
- بازاریابی دیجیتال مقرون به صرفه است.
- دادهها و نتایج به راحتی ثبت میشوند.
- در زمان برای رسیدن به نتایج صرفهجویی میشود.
گفتن این نکته واجب است که بازاریابی دیجیتال توانایی دستیابی و جذب مخاطبان هدف را به روشهایی ارائه میدهد که قبلا هرگز ممکن نبود. یک استراتژی بازاریابی دیجیتال قوی میتواند بازگشت سرمایه (ROI) بسیار بالاتری نسبت به روشهای بازاریابی سنتی داشته باشد.
اهمیت مشاوره دیجیتال مارکتینگ برای کسب وکارها
بیش از نیمی از کره زمین در حال حاضر به طور منظم به اینترنت دسترسی دارد و به طور متوسط 6 ساعت در روز، آنلاین هستند. بنابراین فرصتهای زیادی برای تبلیغات برای برندها و مشاغل ایجاد میکند. همچنین به مرور زمان این جامعه بزرگتر میشود چراکه تعداد دستگاههای قابل حمل متصل به اینترنت مانند موبایل در حال افزایش است.
طبق تحقیقات HubSpot، حدود 77 درصد از افراد، به صورت آنلاین به مقایسه برندهای تجاری میپردازند. همچنین 51 درصد از مصرف کنندگان میگویند که از گوگل برای تحقیق در مورد محصولات، قبل از خرید استفاده میکنند.
وجود مشاوره بازاریابی دیجیتال برای هر کسب و کاری صرف نظر از اندازه آن مهم است. این مشاوره میتواند به شما کمک کند تا با طراحی استراتژی بازاریابی دیجیتال، کسب و کار خود را از سایر رقبا متمایز کنید. بدون مشاوره دیجیتال مارکتینگ مناسب، کسب و کارها ممکن است فرصتهای رشد را از دست بدهند. زیرا افراد بیشتری از فناوری دیجیتال برای یافتن اطلاعات، خرید محصولات و ارزیابی خدماتی که استفاده میکنند، بهره میگیرند.
پس اگر میخواهید پروژههای جدیدی را در کسب و کار خود پیادهسازی کنید، قابلیتهای دیجیتال آن را بررسی کنید و یا یک ابتکار جدید برای بهینه سازی و به حداکثر رساندن عملکرد خود بکار ببرید، باید از خدمات مشاوره بازاریابی دیجیتال استفاده کنید. مشاوره بازاریابی دیجیتال به شما کمک میکند تا ایدهها را سازماندهی کنید، استراتژیها را اجرا کنید و مراحل مختلف پروژه خود را از جرقه اولیه تا اجرای کامل به حرکت درآورید.
در مجموع، مشاوره بازاریابی دیجیتال به شما این شانس را میدهد تا با متخصصین در زمینههای بازاریابی، رسانههای اجتماعی و غیره، در زمان و منابع خود صرفهجویی کنید. وقتی زمان رسیدن به هدف کوتاه میشود، بدان معنی است که در مخارج صرفهجویی شده است. یک مشاور بازاریابی دیجیتال میتواند هزینه یک مجموعه را کاهش دهد. یک شرکت مشاوره معتبر مطمئن میشود که هزینه انجام شده ارزش هزینهای پرداخت میکنید را دارد و شما میتوانید سودآوری آن را از روی شاخصهای عملکرد خود اندازهگیری کنید.
معرفی بهترین مشاور بازاریابی دیجیتال
در دنیایی که همواره در حال تغییر است، نیازها و انتظارات مصرف کنندگان نیز به سرعت در حال تغییر است. ویژگیهای دنیای دیجیتال و تخصیص آن برای بازاریابی، باعث توسعه کانالها و قالبهای گوناگونی شده است. همین امر به ابزارها و استراتژیهایی منجر شده است که غیرقابل تصور هستند.
کاملا طبیعی است اگر حساسیت شما نسبت به انتخاب یک مشاور خوب در دنیای پیچیده بازاریابی دیجیتال بالا باشد. برای انتخاب مسیر درست سردرگم شدهاید؟ ما خیال شما را آسوده میکنیم و با اطمینان زیاد آکادمی خاص باش را به شما پیشنهاد میدهیم. این آکادمی با گردهم آوردن بهترین متخصصان در زمینه مشاوره بازاریابی دیجیتال، یک مشاوره دقیق با ریسک پایین به شما ارائه میدهد. آکادمی خاص باش در پیاده سازی استراتژیهای بازاریابی دیجیتال در زمینههای گوناگون که می توانند کسب و کار شما را به سمت موفقیت سوق دهند، تخصص دارد.
این آکادمی به شعار خود جامه عمل میپوشاند: همراهتان هستیم تا به خاصترین نسخه خودتان تبدیل شوید!